Snakeware

Impact van digitaal op het retail landschap

In de afgelopen jaren is de impact van Digitaal op het Retail landschap sterk zichtbaar. In iedere markt is de verschuiving zichtbaar van de ‘traditionele’ kanalen naar de ‘digitale kanalen’. Zo ook in het doen van boodschappen, waar het online aandeel in 2 jaar met ruim 2% is gestegen. Ingegeven door deze trend verandert de klantbehoefte voortdurend en verwacht de klant ook in het doen van boodschappen steeds meer Service en Gemak in een transparantere omgeving.

 

Grote, landelijke supermarktketens zetten fors in op deze digitalisering en het thuis bezorgen van boodschappen, waar aan de andere kant disruptors en maaltijdservices de markt betreden. Hoe ga je hier als sterke, maar lokale supermarkt mee om? Welke propositie kies je als antwoord op de concurrentie? En hoe zorg je ervoor dat je voortdurend in kunt spelen op de veranderende behoefte vanuit een Digital Development proces?

 

Bart Vos (Digital Shop Manager Detailresult Groep) en Ate van der Meer (CCO Snakeware) nemen je mee in deze uitdagende en inspirerende wereld en geven inzicht in hoe o.a. supermarktketen DekaMarkt hiermee omgaat.

 

 

Over Bart Vos

Bart Vos is binnen de Detailresult Groep, holding van de 2 supermarktketens DekaMarkt en Dirk van der Broek, verantwoordelijk voor de ontwikkeling van de digitale kanalen en e-commerce. Direct na zijn studie is Bart gestart een focus aan te brengen op digitalisering en e-commerce binnen de Retail en Consumer Products markt. Dit heeft hij eerst gedaan bij Maxeda DIY (holding van o.a. DHZ ketens Praxis en Brico), waarna deze ervaring zowel breder als dieper ontwikkeld is vanuit de consultancy. Sinds december 2016 werkt Bart aan de digitale kanalen voor DekaMarkt en Dirk, die sindsdien een stormachtige ontwikkeling hebben doorgemaakt en afgelopen november zelfs de prestigieuze awards Beste website van het jaar (DekaMarkt) en Populairste website van het jaar (Dirk) hebben gewonnen.

 

Typerend voor Bart is zijn enorme drive om verandering binnen digitaal te realiseren op een energieke, inspirerende en iteratieve wijze, waarin constant het perspectief van de klant benadrukt wordt.

 

 

Over Ate van der Meer

Ate van der Meer, medeoprichter en eigenaar van Snakeware, is een veelzijdig ondernemer die zich al sinds midden jaren negentig bezig houdt met technologie, innovatie en ondernemerschap. Hij rondde in 2000 zijn studie Commerciële Economie af, maar was ruim daarvoor al ondernemer in hart en ziel met een ongekende passie voor technologie en innovatie.

 

Terwijl de meeste tienjarigen buiten aan het voetballen waren, vergde hij in 1985 al het uiterste van zijn Commodore 64. Hij kwam er achter dat schrijven van code niet iets voor hem was en begon mogelijkheden te zien om technologie in te zetten voor gebruik bij mensen thuis of op kantoor. Binnen enkele jaren was zijn eerste bedrijf in de distributie van hard- en software een feit. Toen hij dertien werd kocht hij een Commodore Amiga van zijn verdiensten en begon hiermee business te doen. Begin jaren negentig was hij een van de eerste mensen in zijn regio die met behulp van Bulletin Boards, de voorloper van het internet, allerlei software distribueerde. 

 

Het was op die leeftijd dat hij geobsedeerd raakte door de onbegrensde mogelijkheden van technologie en het op een goede wijze inzetten hiervan. Zo hielp hij een grote Noordelijke horecagroothandel met innoveren van het bestelproces door middel van het leveren van pc’s met ingebouwd modem en bestelprogramma, waardoor horecaondernemers al in het pre internettijdperk hun bestellingen door konden geven via de PC. Hij werd midden jaren negentig naast Hans Hoomans en Johan Nieuwenhuis de drijvende kracht achter Snakeware en is tot op de dag van vandaag het gezicht van dit toonaangevende bureau voor digitale media.

 

Wanneer hij geen tijd doorbrengt met zijn gemotiveerde team bij Snakeware, de vele initiatieven waar hij bij betrokken is of zijn familie, dan deelt hij zijn ervaringen graag met mensen. Hij is een enthousiast, vakbekwaam en welbespraakt persoon met een vleugje humor. Deze ingrediënten neemt hij altijd mee als hij optreedt als gast, spreker of inleider. Hij geeft zijn toehoorders nieuwe inzichten, concrete en praktische adviezen en stof tot nadenken rond technologie en innovatie. 

 

Om deze website optimaal te laten functioneren gebruiken wij cookies. Voor meer informatie zie ons cookiebeleid.